2013年9月21日土曜日

[洋楽の歌詞を日本語訳] Lady Antebellum - All For Love 和訳

テネシー出身のカントリーミュージックグループ、レディー・アンテベラムのAll For Loveの日本語訳です。



Love, something you know nothing of
Cause love don't turn and run
And leave you standing in the dark.
You, tell me that your feelings changed
And you don't wanna stay and break my heart
Well baby it's too late.

愛、それは君が全然知らないもの
だって愛は急にそっぽむいて走ってどこかへいって
僕を暗闇の中に置き去りにしたりしないから
君は、僕に気持ちが変わったと伝えて
君は、このまま留まって僕の心を壊したくないと。
でも、ベイビー、もう遅いよ。

Cause what about the times that you said to me
That I was everything that you'd ever need
How come you just up and walk away
And look me in the eye and say

だって、僕が君の全てだって
いってくれたときのことはどうなるの?
なんで、君は歩き去っていってしまうんだ
そして、君は僕の目を見てこう言う

You did it all for love
You did it all for love
You did it all for love
You did it all for love

Love, what was I supposed to do?
Falling out can be so cruel
But I just can't ignore the truth.
So, don't tell me I don't understand
Cause I don't want this on my hands
But it's all that's left to do.

愛、それはどうあるべきなの?
恋に落ちるってすごく残酷ね
でも、本当の気持ちは無視できないわ
だから、君は全然分かっていないなんて言わないで
だってこんなこといやだけど、
しかたないのよ


―――スポンサーリンク―――

―――スポンサーリンク―――
Everything you want's what we used to be
And I can't fight these feelings inside of me
As much as this hurts, it's the only way
Believe me when I say

あなたが望むのはあの頃の私たち
そして私はこの気持ちの葛藤に勝てない
これ唯一の方法なの
信じて、私がこう言うとき

I did it all for love
I did it all for love
I did it all for love
I did it all for love

Love, something you know nothing of
Cause if you did, there's still be an us
I did it all for love.

愛、それはあなたが何も知らないもの
だって、あなたが知っていたなら、私たちの関係は続いてた
I did it All for love

原文:AZLyrics


All for Love - GoldenをiTunesで試聴する



follow us in feedly